Z tisku

O co větší zpoždění jsem měl, když se mi do rukou dostalo druhé číslo roku 2015, o to větší prodlevu jsem udělal, než jsem se dostal k sepsání tohoto textu. Nemám strach, že by toto číslo již nebylo na stáncích, ale pokud by ho náhodou někdo nesehnal, na konci popíšu postup jeho objednání.

AMS Classic 2/2015

Dvojka, devátého ročníku Auto moto sport Classic nese opět podtitul Youngtimer. Nahlédnutí do obsahu to jen potvrzuje.

AMS Classic 2/2015

Podle titulní strany je pilotní článkem vzpomínka na něco, čeho v našich krajích jezdily mraky. A dnes? Možná jednou za měsíc jednu potkám, kde všechny ty dvěstapětky jsou? Peugeot 205 bylo miliónové auto, i co se počtu vyrobených kusů týká. Popisovaného provedení 205 Turbo 16 se však vyrobilo jen 200 ks homologační série. Tuhle 1145 kg "lehkou" 200 koňovou bestii jsem nikdy neviděl, tak aspoň na 10 stranách aktuálního čísla.

AMS Classic 2/2015

Následuje něco těžko identifikovatelného. Jak by to taky někdo mohl poznat, jedná se totiž o český unikát. Innotech Mysterro, který nakonec vznikl v roce 1995 pouze v jediném provedení. Kde k němu současný majitel přišel, je záhadou. Docela by mě zajímalo kde se takové klenoty skrývají, než dostanou tu "správnou" hodnotu.

AMS Classic 2/2015

To Citroen SM z třiasedmdesátého je co do počtu vyrobených kusů větší machr (~ 13000 ks), ale raritou je jistě taktéž.

AMS Classic 2/2015

O stránku dál opět poskočí srdce mé. Trojčíslí 911 mám v mozku definitivně spojeno s výrazem "překrásný". Nikdy jsem v ní neseděl, natož abych ji řídil, ale 911ky sedmdesátých a osmdesátých let považuju za designové skvosty. Zde představená bílá 911 Carrera je rok 1987 a platí to pro ni stoprocentně. Už vím o co si letos napíšu Ježíškovi.

AMS Classic 2/2015

A opět je tu něco designově ne úplně běžného. Na šest stran se německá redakce rozepsala o třech modelech dnes nevyrábějící značky Saab (99 Turbo 1980, 900 Turbo 16 1989 a 9000 CSE 2.0T 1993).

AMS Classic 2/2015

A pak je tu rýže. Ne, není tam reklama na akční a "kvalitní" bio zboží z Polska, ale japonská kráska. Většina si tyhle japonské vozy osmdesátých let s představou krásy asi nespojí, já mám pro tyhle ostré hrany pochopení. Styl Fiatu Uno, nebo Alfy 145/146 je přesně to co mám rád a pasuje to k oné šikmooké dámě. Představená Corolla GT z roku 1982 patří samotnému panu šéfredaktoru. Nevím, jestli i on patří do zdejší japonské youngtimerové scény, každopádně tyto vozy mají i v našich končinách nebývale silnou fan základnu.

AMS Classic 2/2015

Přeskočme nudné a nezajímavé BMW M5 E34 z třiadevadesátého a Cadillac Fleetwood Brougham o rok mladší k rozhovoru s panem Jiřím Jírovcem, který sbírá auta z poháru DTM. Zřejmě má dosti silnou finanční základnu k takovému počinu, ale užívá jí tím správným způsobem. Vzpomene si tu vůbec někdo co to bylo DTM a jaké bitvy se tam tenkrát odehrávaly? To bývaly na brněnském okruhu časy.

Z dalšího vybírám dva otevřené vozy, s nimiž se taky asi těžko na našich silnicích potkáme: J.C.Midge ji mi naprosto neznámým vozem, Metalex Škoda Buggy už jsem jednou viděl.

AMS Classic 2/2015

AMS Classic 2/2015

To dva další vozy jsou z kategorie nudnějších. Jejich uzavřené verze známe důvěrně, ale proč si je nepřipomenout? Youngtimery už to jsou a kousek v dobrém stavu má jistě už i svou finanční hodnotu na vzestupu. Řeč je to kabrioletech na bázi Escortu a Kadettu.

AMS Classic 2/2015

Když ke článkům o raritním wankelu Mazda RX-7 (1981) a Datsun 240Z (1972) přidám nespočet textů o navštívených muzeích a závodech včetně kultovního Goodwoodu a Mille Miglia máme téměř kompletní obsah tohoto čísla. Na stole mi průvan otáčí listy dalším vhodným periodikem a pomyslím-li na to, že 30.10 má vyjít třetí číslo AMS mám co dělat. Abych nezapomněl starší čísla AMS Classic za cenu 70 Kč můžete objednat prostřednictvím emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo na telefonním čísle 840 30 60 90.

AMS Classic 2/2015

AMS Classic 2/2015

 

AMS Classic (www.ams-classic.czwww.facebook.com/amsclassic)

Díky za pomoc s článkem Milanu Chudejovi!

Log in to comment


Avatar uživatele MareCZech
MareCZech odpověděl/a na téma: #1 24. říj 2015 07:48
Tak další 205 si můžete škrtnout
:unsure:
Avatar uživatele Jura z KM
Jura z KM odpověděl/a na téma: #2 23. říj 2015 18:37
Jo, jo... Zašlá sláva dávných dob. 205 jsem svého času měl, sic ne GTI, ale ta 1,8 D se točila také do závratných výšin. Takový motor už nikdy nikdo nevyrobí. Nejlepší dechťák, jakým jsem kdy jel...
Avatar uživatele Milan z OV
Milan z OV odpověděl/a na téma: #3 23. říj 2015 15:01
Není vůbec zač.
Hlavní ,,robota,, je stejně na Markovi.
Počtení to je pěkné a místy poučné.
dovolil bych si ještě upozornit na :